fbpx
הרב יצחק ערד

אודות הרב יצחק ערד

הרב יצחק ערד, ראש מכון דעת ותבונה, עוסק מזה עשרות שנים במתן שעורים והרצאות בנושאים של פסיכולוגיה יהודית, מודעות עצמית, העצמה אישית, חינוך, זוגיות ועוד. הייחודיות של שעוריו היא היכולת להוריד את התכנים המעמיקים והמופשטים מתוך כתבי החסידות תוך דיוק הרעיונות בצורה הכי אוטנטית, לשפה בהירה ומודרנית המאפשרת יישום של הידע בבניית התודעה ובפרקטיקה של החיים תוך מתן דגש לצורך להעצים את האדם לקראת מימוש תפקידו ויעדיו . השעורים וההרצאות ניתנו בישיבת דעת ברחובות, שהרב ערד עומד בראשה, בבית המדרש של דעת לנשים ובנות, באוניברסיטת בר אילן, במכללת בית רבקה, במכללת אור חיה, במכללות ובפורומים של מטפלים בבריאות הנפש, בבתי חב"ד בארץ ובעולם, בחוגי בית ועוד.

מגוון שעורי תוכן ושעורים מוקלטים להאזנה ולצפייה ניתן למצוא באתר התוכן של דעת – www.daat.org.il , המשמש כתל תלפיות לאלפי גולשים מהארץ ומרחבי העולם הנחשפים לתכנים שהאתר מציג. מתוך המשובים של הגולשים עולה שמלבד ההשפעה הישירה של החומרים על החיים האישיים, רבים נעזרים בהם בעבודת השליחות שלהם, בהדרכת הפרט והקהילה.

במהלך השנים ניתנו גם קורסים למטפלים מתחומי הטיפול השונים: פסיכולוגים, מטפלים משפחתיים, עובדים סוציאליים ועוד שנחשפו בשעוריו של הרב ערד לידע מעמיק בהבנת הנפש , לתהליכים המביאים לשינוי ולריפוי ושכללו את המיומנויות המקצועיות שלהם בעבודה הטיפולית. במקביל להרצאות ולקורסים עוסק הרב ערד בהדרכה, יעוץ וטיפול בתחומי בהפרעות כגון דכאון, חרדה וכו וכן בתחומים של זוגיות ושלום בית, חינוך, התמודדות עם מצבי לחץ ועוד

מזה כ -8 שנים, עומד הרב ערד בראש מכון דעת ותבונה, השם למטרה להכשיר מטפלים ומאמנים בתחומי הטיפול השונים: הכשרת מאמנים אישיים, cbt יהודי – מטפלים בשיטה קוגניטיבית התנהגותית, מאמנים זוגיים ויועצי נישואין, מאמנים להורים, מגשרים ועוד. התלמידים בדעת ותבונה רוכשים מקצוע שהוא שליחות, המקנה כלים מאירים לעבודה פנימית ומדויקת תוך יצירת הרמוניה אמתית בין תחומי החיים השונים, מיצוי ומימוש הכוחות. התלמידים נחשפים לידע מרתק בהבנת הנפש מתוך כתבי הקבלה והחסידות. שגובשו לכדי משנה סדורה וברורה בהבנת נפש האדם וכוחותיה ולתהליך מובנה המוביל למימוש יעדים בפועל בחיים, לשינוי ולריפוי ממקום של רוממות נפש, שמחה וחיבור פנימי ומתן משמעות לתהליכים ולאתגרים של החיים. במשך השנים הוכשרו מאות תלמידים במקצועות האימון והטיפול, המיישמים בפועל את לימודיהם בעבודתם הטיפולית ובהעצמת חייהם האישיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן